reklama

Neviete kde je Slovensko????

Minuly tyzden postarka mi donesla jeden balik s jednom dokumentom (nejaka mesacna sprava) ktory dostanem z Europskej Komisie (Publications office of the European Commission in Luxembourg). Bol to oficialny dokument a mal zaujmavu adresu: moje meno, moja ulica a…. Bratislava Republique Tcheque!!!!! Nemusite byt francofoni aby si rozumieli ze Republique Tcheque je Ceska republika! A to mi poslala Europska UniaJ

Písmo: A- | A+
Diskusia  (40)

Neviem kolko z Vas viete ze Slovensky rozhlas ma jeden oddelenie ktory ma na starosti informovat’ svet kde je Slovensko a co sa deje tu. Sa vola Radio Slovakia International (RSI)a vysiela po anglicky, nemecky, spanielsky, francuzsky, rusky  a slovensky do celeho sveta. Tam pracuju novinari ktory cez svoju pracu sa snazia propagovat’ Slovensku do sveta. A to dobre urobia ak pocitame kolko posluchacov z celeho sveta maju. Skoda ze niekto z ten Publication Office z Luxembourgu nepocuval ich ale to je pretoze niekto nerobi ziadnu marketinkovu kampan pre RSI. Neplanujem to urobit ja tu, lenze niekedy nerozumiem preco na Slovensku ludia nepouzivaju tie zdroje ktory uz maju a dost’ dobre funguju ale stale kazdy “manazer” alebo minister ktory pride sa snazi nieco nove robit’, zrusit’ co uz existuje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

Pisem tento clanok pretoze mam pocit ze nikto na Slovensku nema ziadnu strategiu ako sa da robit’ efektivnu propagaciu Slovenska do zahranicia. Len tlacit letaky kde je napisane ze Slovensko je krasna krajna, ma dobry ludia ktory spievaju na fujare a pracuju pre troch velki autozavody nestaci. Bez urazky ale aj Rakusko ma krasne hore, aj madari maju dobre vino a 70% Slovenskej kuchine je madarske, slovenska bryndza je de facto rumunska brinza, a kazda krajna hovori ze ma dobry ludia. Letaky robia propaganda (lacna ako obsah ale strasne draha pre statny rozpocet ktory zaplati poplatku pre reklamnu agenturu ktora zistila ze Slovensko ma Tatrach). Cudzinci potrebuju informacii nie bla-bla-bla. A na to ma priestor media, najma tento RSI. Slovensko musia byt moderna krajna s otvorenmi ludmi ktory su hrdi ze su slovaci a to aj pretoze su zivy, ze citia ze kazdy den tu sa da nieco. Tie uzasny budovy ktory sun a Slovensku sa budovali pred niekolko sto rokov, bryndza prisla tiez pred niekolko sto rokov, borovicka, slivovica tiez. Mozeme urobit tisice plagaty s Vlkolincom ale je clovek ma iny pocit’ kedy vie aj co sa deje teraz na Slovensku. Preto existuje a musi existovat tento zahranicie vysielanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Slovensky rozhlas ma novu riaditelku ktora ma na zivotopis napisane ze uz ma skusenost’ va manazerskej pozicie v mass media. Ona ma plan na restrukturalizaciu. V poriadku, suhlasim s tym ze SRo nie je vobec moderna institucia. Jasne ze budu ludia ktory su proti zmenu len pretoze su trosku stary, konzervativny atd. Ale kedy mas nieco ktory dobre funguje nema manazersky zmysel znicit ho ale zlepsit’ ho, investovat’ do technologie. V modernej spolocnost’ zisk sa nepocita len v peniazoch ale aj v imidz, kontaktov, spoluprace atd. RSI neprinesi peniaze (podla zakona, SRo ma limitovanie cas za reklamnu aby nerobil neferovu kompeticiu pre komercne radia) ale spolupracuje s velkami mezdinarodne rozhlasove stanice na svete (Deutsche Welle, BBC, Radio France International, ORF, plus cesky, polsky, madarsky, slovinsky, rusky rozhlas, plus americke rozhlasove stanice) a to aj s projektami financovane z Eurofondov. Tam idu velmi dobre spracovane reportaze z actuality (current affairs), nie ludovky alebo nudne rozhovory (ktory idu na programy pre slovakov zijuci v zahranicia…hudaci…ktory niekedy rozpravaju lepsiu slovencinu ako moderatory zo SlovenskaJ). Taku spolupracu nerobi ziadny slovensky noviny, televizie alebo radia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Povedat ze ludia z Cine alebo z Indie nesu taky dolozity pre Slovensko mi sa zda ako, prepacte, provincialna mentalita. Hoci kto trosku sleduje spravy zo zahranicia zisti velmi rychlo ze firmy z tich krajnach zaciali byt velmi agresivny na mezdinarodny trh a ja som pocula ze Slovensko hlada investitorov. Len z Europy a USA?Tie radi pridu tu….ak dostanu statnu dotaciu tak mozno ze sa oplati trosku pozerat; aj niekde inde. Najvacsie ocelaren na svete je….indicka firma, napriklad. Su vela posluchacov z Amerike, Europy atd.

 

Si myslim ze povedat ze Slovensky rozhlas ma taku misiu poskytovat sluzby exkluzivne pre Slovensky trh nie je dobry argument pretoze ma peniaze zo statneho rozpoctu, ten isty ktory da peniaze aj pre propagaciu Slovenska do zahranicia (SACR- Slovenska agentura pre cestovnych ruch napriklad je statna agentura a strasne plytva peniaze na “podporu cestovnych ruch”). Reklamny spoty v CNN, Discovery atd su strasne drahe a dokonca si pamatam aj ze kedy Bush bol v Bratislave CNN mal uzasnu mapu kde Slovensko bola namiesto HrvatskaJ) Propagovat Slovensko cez moderne zahranicne vysielanie je ovela lacnejsie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Na jednej strane vlada urobi velki (ale pranzy) plany ako prezentovat Slovensko (mozno ze chcu ryzhlo rozdielit nejaky peniaze pre “spravny” sukromnach firmami) ale na druhej stale pocujem ze Slovensko je mala krajna tak co mozu slovaci urobit, musia byt taky “skromny”…..Ano, Slovensko je mala krajna ale to neznamena ze musi mat’ aj maly sny.

 

 

 

 

Anca Dragu

Anca Dragu

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Ja som ja, a staci. Preco pisem po anglicky? Pretoze neviem dobre po slovensky ale mozno ze zacinam pisat' aj po slovensky na buduce:)I write in English as my Slovak is not good enough but maybe I start writing in Slovak soon. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSocietyBusinessSportPoliticsSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu