reklama

Korupcia pije krv…s rumom

Na Slovensku vacsina ludia hovoria ze korupcia je vazny a velky problem. Ja si pamatam tie bilbordy so sloganom “Korupcia pije krv”, kedy som ich videla som  prestala sa nahnevat’ ze vsetci ktory ma spytali odkial som, reagovali “Vy tam mate Draculu”J

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

V poslednej dobe som zistila ze nieco sa zmeniloa na Slovensku co sa tyka korupcie. Mala korupcia- napriklad policajt ktory stopuje auta a sa spyta na “slusnu sumu” pre seba namiesto pokutu za dopravny priestupok- uz pomaly pomaly je rarita. Clovek uz neda “slusnu sumu” ani lekarovi, ved’ ma zaplatit’ 20 korun a aj sam zistil/a ze vela lekarov nerobia zazraky pretoze posledny krat’ kedy citali odbornu knihu bola v univerzite. Tak ten “prispevok” asi nepomoze. Mozno ze len ucitelia este dostanu kvety a cokolatky, mozno aj kozmeticky produkty (jedna znama ktory robi pre jednu velku medzinarodny koncern mi hovorila ako darovala sampon a parfem ucitelky zo skolky aby bola mila s jej dcerou. Na moja otazka na co potrebovala 4 rocna dcera taku “protekciu” ona mi odpovedala ze v skolke uz je sialenstvo pretoze ucitelia sa staraju len o tie dieti ktory maju bohaty rodicia.No comments).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

Tak mi sa zda ze mala korupcia uz sbankrotuje co je uzesny vec. Problem je ze ta velka korupcia ma iny osud a prosperuje. Je divny pocit’ kedy clovek podvedome tusi co sa deje lenze tie oficialny organy nerobia nic. Na zaciatku mi sa pacilo Lipsic, mlady, vzdelany, som nerozumela co pre Boha robi v KDH, ktory podla mna patri XVII-XVIII storocie. Nikdy nebudem zabudnit’ ten moment kedy jeho hovorca ma chcel predsvecit’ ze pan minister nerozprava po anglicky lenze som presne videla ze studoval v AmerikeJ Mi sa zda ze Lipsic urobil taku marginalnu reformu. Sa znazil kupit’ pocitac pre sudy, reformovat’ trestny a obciansky zakon a….staci. Ved’ Slovensko este dostane pokuty z Strasburgu (European Court of Justice) ze sudy su strasne pomaly. Mozete povedat’ ze on nemoze kontrolovat’ prokuraturu a sudcovia maju svoju organizaciu ktory je podla zakona nezavisla. Lenze obi dve prokuratura a ta organizacia vyzeraju mrtvi a niekto musi nieco zacinat’. Pan prezident Gasparovic, byvaly profesor na pravnicku fakultu, chce sa ukazat’ ako mierumilovny clovek. Viem ze predtym bol s Meciarom atd lenze teoreticky on by mohol nieco urobit’ s Trnkom (druhy mierumilovny clovek)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

V Rumunsku sa teraz zacinala taka protikorupcna burka. Tam je problem ze Europska unia “rozkazala” hadku proti korupcia ak rumuni chcu mat’ sancu postupit’ do EU v 2007. Teraz nechcem byt’ patriotka lenze ten antikorupcny urad fakt zacinalo pracovat’ a na obi dve strane: vladna koalicia a opozicia. Jasne ze su debaty v telke v novinach, jasne ze majteli mass media zacinaju robit’ tlak a manipulovat’ informaciu, otvorili velku kampan proti ministerky spravodlivost’o ktorom pisali ze sa tajne stredla s velkom podnikatelom ktory teraz je predmetom skumania. Vsetci spinave veci sa zacinaju prat’ na verejnost’ a to je uzasny vec pretoze konecne nieco sa da. Jeden z dvoch predsedov Narodnej rade a byvaly premier je predmetom skumania. Rumunska verzia FNM (fond narodneho majetku) zacinalo re-analyzovat’ privatizacii ktory sa skoncili v poslednom 10 rokov. Aj mi mame Pentu a J&T a bude zaujmave co sa zisti pocas tie pocesov. Sucasny premier ma teraz vysvetlit; preco podpisal nejaky skodlivy (pre Rumusko) zmluvy kedy bol Minister hospodarstvo pred 10 rokov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Po prvy krat v historie Rumunska jeden sef redaktor, a dost popularny komentator, povedal ze jeho noviny urobil chybu a povedal ze nema dokaz o tom ze ministerka spravodlivost’ je fakt vina o tie strednutie s podnikatelom.

 

Aj v Rumunsko aj na Slovensko bezny obcan ma pocit’ ze sa neoplati zacinat; podnikat’ pretoze nerobis zisk ak nemas “connections” (vztah) s politicmi akokeby biznis sa da robit’ len so statom. Mi sa zda ze Slovenska ekonomia uz je na taky uroven ze nie je pravda ze clovek musi mat’ tie “connections” aby uspel/a v biznise. Ta doba skoncila pretoze vacsina podnikov su sukromne a nie statne. Ale je pravda ze tie “connections” s politicmi moze skodit’ sutaznost’ na trh napriklad kedy sa schavil nejaky zakon ktory favorizuje len nejaky firmy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

V buducnost’ velki medzinarodny firmy budu kontrolovat’ Slovensku ekonomiu a tie velke firmy maju zaujem o dobrych subdodavatelov pretoze oni chcu mat zisk. Ak jedna firma robi dobre (a lacne) veci ziska zmluvu s Kiou, alebo Peugetom nevadi ze majtel je neznamy Jan alebo poslanec X. Mozno ze sa sta ze poslanec X ktroy predtym vyhral niekolko tendery s statmi pdonikami pretoze bol poslanec X zisti ze fakt svoje produkty nesu kompetitivny a su dost drahe a preto nevyhra aj “tendery” so sukromnou firmou ktora kasle na to ze on je poslanec X.

 

Mam taku teoriu ze velka korupcia na Slovensku sa zmensi pokial velke privatizacie sa skoncia. To neznamena ze nebude korupcia lenze zmeni jej oblast’. Nova velka korupcia sa spoj so strukturalnimi fondami z EU, bohuzial. Ale aj tie fondy maju skratky zivot, tak budme optimisticky.

 

 

 

 

 

Anca Dragu

Anca Dragu

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Ja som ja, a staci. Preco pisem po anglicky? Pretoze neviem dobre po slovensky ale mozno ze zacinam pisat' aj po slovensky na buduce:)I write in English as my Slovak is not good enough but maybe I start writing in Slovak soon. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSocietyBusinessSportPoliticsSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu