reklama

Drobnost’

Prsi, znezi, prsi, znezi…u nas sa hovori ze to je idealne pocasie na “urobit’” dieti a pocitat’ peniaze. Deti este nechcem a peniaze nemam tak pisem blogyJ Aj tak nebudem mat’ vela citateli, ved’ nikto nema zaujem o tazkoch temy…

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Boli aj regionalny vol’by. To bolo jasne ze malo ludi idu volit’, ved’ bola zima, znezilo a politici robili dost’ chybi. Teraz nemyslim ze korupcia pije krv atd ale musime myslit’ ergonomicky (nebojte sa nemam AEGON ako sponzor). Kde boli tie volebne miestnosti? Najvacsie pocet boli v skole. A teraz kde je bezny obcan (potentialny volic) sobota? No, mate jasne odpoved: v nakupnom dome alebo v kostole. Tak, vazeny politici ak chcete mat’ dobry pocet hlasov polozite tie volebny urni v Aupark, Polus, Tesco alebo v potravinach vedla kostolaJ

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obchodny domi su plny kazdy vikend…hmm… a ja som citala ze 40% slovakov hovoria ze ziju horsie a horsie rok za roku. Teraz som studovala ekonomiu tak trosku rozumiem co sa deje okolo mna a som rozpravala aj s analytikami tak mam nejaky vysledky.

V Bratislave ludia maju viac peniaze tak idu nakupovat’ (ved’ banky robia dobry biznis kedy poskytuju spotrebitelsky uvery---a trh pre taky produkty rastilo 40% rok za roku) A potom ak pocasie je zle clovek ma malo moznost’ travit’ volny cas v Bratislave okrem pozerat telku doma. Aupark alebo Polus uz vyzeraju ako skleniky. Clovek moze byt’ tam cely den a ma aj pocit’ ze rasti ako paradajka (je teplo, ma na jedlo a na pitie ak chce, moze pozerat’ aj mlade masoJ). A preco ma ist’ vonku volit’ kedy sa citi tak dobry tam?:)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Statistika hovori ze Presovsky kraj ma najvacsie hudobnosti na Slovensku. Bola som v Tescu v Presove a uz neverim ziadnu statistiku. Tesco je vedla autobusovej stanice tak bol plny s ludmi z celeho kraja (aj romovia)… a kupili a kupili a kupili…No teraz mozno ze su aj ktory idu jeden krat za mesiac a kupuju za cely mesiac (mozno ze romovia robia takto kedy pride “socialna podpora” ). Ale na ceste boli dost’ nove auta a nie vsetky boli Skoda. A jedna pani z cestovnej kancelarie mi povedala ze ma su dost’ presovcania ktory idu na dovolenku do zahranicia.

Analitici mi povedali ze existuje nejaka medzera. Macroekonomicky, slovaci ziju lepsie a lepsie lenze su aj skupiny ktory este necitia velky rozdiel ale to nie je preto ich prijem klesa ale pretoze ich vydavky rastia. A tie ktory nesu spokojny nesu ani ochotny hladat’ novu pracu (jaj, musia cestovat’…tak racej nie). Napriklad, Kanik ponukal nejaky peniaze za podporu ludich ktory musieli vela cestovat’ do pracy. Radicova zrusila ich pretoze strasne malo ludia ziadali tie peniaze.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A potom jedna sociologicka mi vysvetlila nieco zaujmave. Ak ja mam novy Citroen a moj sused ma “len” Fabiu on ma pocit’ ze zije horsie ako ja. Nevadi ze mozno ze jeho prijem je trosku vysie ako moje alebo rastilo viac ako moje v poslednej dobe ale on kupi viac jedlo ako ja. Kedy pride anketar on bude povedat’ ze zije horsie a takto mame 20% ludi ktory hovoria ze ziju horsie rok za rokuJ 

Aj dokonca aj tie ktroy ziju lepsie citaju noviny a ankety a kedy neocakavas zacinaju argumentovat’ ze na Slovensku sa fakt zije horsie a preto neidu volit’. Tie politici nic nerobili dobre, do kelu, tak racej podme nakupovat’.

Anca Dragu

Anca Dragu

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Ja som ja, a staci. Preco pisem po anglicky? Pretoze neviem dobre po slovensky ale mozno ze zacinam pisat' aj po slovensky na buduce:)I write in English as my Slovak is not good enough but maybe I start writing in Slovak soon. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSocietyBusinessSportPoliticsSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu