reklama

Gulas

Mam dobru spravu: rozhodla som sa byt obycajna, konencne. Vseobecne povedane, som dost taka vazna pretoze rozpravam o serioznych veci a stale som nespokojna. Kedy som rozumiela ze nemam ziadnu sancu zaclenit ‘ sa do spolocnosti, som zacinala prepadnut’ na rande, tak som sa rozhodla zmenit. Tymto potvrdzuje ze….je tazke reagovat’ ako “normalna/obycajna baba”. (po rumunsky baba znamena stara zenaJ)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Moja prva uloha bola ucit’ sa reagovat normalny kedy mam pocit’ ze jedna situacia potrebuje cynicky komentar.

 

V Devinskej Nove Vsi otvorili v januar krasny dom seniorov. Novy nabytok, kvalifikovany personal, slusny ludia ktory robia vsetko preto aby zakaznici sa citia dobre a budu spokojny. Lenze na druhej strane je…cintorin. Ja, komplikovana osoba, som myslala ze je trosku cinicke ze kedy tie 20 stary ludia otvoria okno vidia prave…cintorin. Som pocula komentar ze to je v poriadku ved’ oni to berie ako normaly, ako…buducnosti. Cintorin je ako park kam mozes ist na prechadzku. Ja osobne neviem ak by som bola taka stastna ze deti ma vyhodili do domu seniorov, ze som stara a chora a vidim “buducnosti” na druhej strane. Ale co ja viem…som mlada a chlupa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

Aspon viem kto bola Adela…. Ostrolucka (viem aj kto je Adela Banasova, jasne, dakujem ze ste sa spytali, ako kotrolna otazka).Ta Ostrolucka uz davno zomrela a mozno ze je v poriadku ze neviette kto bola. Ja som debatovala v akom stave su slovensky skoli a jeden kamarat ma strasne kritizovala ze vobec nerozumiem ze v dnesnej dove vsetko je komercne a zalezi na kolko zarabaju rodicia. Pokracoval: “Kedy sme my isli do skoly vsetko bolo profesionalny a kvalitny. Vela sme sa ucili a sme mali respekt pre ucitelov”. Tak ja chlupacka som sa spytala ak vie kto je Adela Ostrolucka. “Ty rozpravas len somariny. Ta Ostrolucka….To je nejaka mineralka, nie?”. Bez (cinickeho) komentara. Profesor Google hovori ze “Dcéra zemana Mikuláša Ostrolúckeho a jeho manželky Alžbety, Adela Ostrolúcka, sa narodila 31. marca 1824. Šľachtická rodina mala majetky v rodovom sídle na Ostrej Lúke a v Zemianskom Podhradí. S Ľudovítom Štúrom spájali Adelu dlhoročné priateľské väzby a hlboká vzájomná náklonnosť a úcta. Zoznámili sa pravdepodobne v roku 1846 v Zemianskom Podhradí, kde pôsobil Ľudovítov brat Samko ako ev. kaplán. Adela bola vzdelaná a jazykovo nadaná mladá žena. Ľ. Štúr ju doučoval slovanské jazyky, najmä slovenčinu a poľštinu.”

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Dnesny casopis by pisal taky titul na prvu stranku: “Vzdelana Adela je Sturova tajna laska”. Kto bol ten Stur fakt este neviem(e) presne ale mi sa zda ze bol dolozity clovek ved’ ma ulicu v kzdom meste a dedine na Slovensku.

 

A posldena situacia s kym som sa trenovala ako reagovat’ normalny je kedy som zavolala tlacove oddelenie Ministerstvo skolstva. Som potrebovala nejaky blbosti napriklad spytat ak stredne odborne uciliste maju nedostatok ucitelov ale maju stary tehnicke zariadenie a kvolitomu tie velki automobilovy zavody maju problem najst zamestancov. Vseobecne povedane novinar musi dychat a trosku robit yogu predtym aby necitil negativnu energiu kedy krasna slecinka hovori ze nevie o com ide. Teraz ja musim robit mea culpa, ved’ som taka agresivna, arogantna, asertivna novinarka a mam taky poziadanie aby neisli ciely kolektiv na obed na raz a ten obed netrvalo od 11 do 2.Ale ja viem ze som neuroticka a netoleratna a rychlo vybucham kedy ja hovorim ze som z rozhlase a odbornici z tlacove oddelenie sa spytaju ak rozhovor bude na kameru alebo aku mam emailovu adresu ved’ oni mi mozu poslat’ odpovedi aj cez email. Su malickosti, jasne, nemusim dat’ tak vela energie a dostat infarkt z toho a nepomoze mojej zdravie ak sa spytam na co su tie ludia tam zaplateni (z naseho peniaze) ked oni vyzeraju ze nevedia presne ani kde je sever. A dokonca kazdy byvaly novinar ktory skoncil v PR vie ze…novinari su sprosty.A ani nerozumeju ze na Slovensku mame descentralizaciu co znamena ze regiony riadia sami svoj zivot’. Co robi ministerstvo? Makroekonomicku viziu. A ja sprosta som rozumiela ze makroekonomicka vizia znamena aj ze pozerame v akom smere ide Slovensko a planujeme trosku ako musime sa prisoposobit’ trendiam co sa tyka curriculum atd.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Ja som sa tiez chcela spytat ako je mozne ze ludia z Ministerstvo skolstve vedia len po slovensky, cesky alebo madarsky ved’ ja som citala ze oni chcu predsvecit Slovakov ucit’ sa anglictinu, nemcinu, franzuscinu atd. Mozno ze sa robi tento kampan trosku inak “Eheheeee vazeny ziaci a studenty, ja som sa neucil/a ziadnu anglictinu/nemcinu dokonca ani ruscinu si nepamatam, ale nevadi ved’ som velki riaditel/ka a preto kedy musim ist’ na nejaky konferencie alebo stretnutie zobram kopec tlmocnikov s mnou. A oni su drahe ale zaplatia vasy rodicia ako platitelia dany. Ale Vy musite sa ucit’ cudzych jazykov ak chcete mat lepsiu zivot ved’ sukromny firmy zaplatia viac ako u nas v ministerstve.”

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Ale musim prestat’ byt taka kriticka a nespokojna. Tak skoncim tu!!!! Len este jedna otazka: planujem robit jeden dokumentar (radio…tak bez kameru) na temu slovensky historicky majetok na predaj (Pamiatkovy urad SR vyhotovil zoznam 100 pamiatok na predaj -kastiely, zamky, stary budovy). Teraz robim vyskum tak ma zaujma co sy myslite o tom a ak poznate nejaky konkretny pribeh.Dik.

Anca Dragu

Anca Dragu

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Ja som ja, a staci. Preco pisem po anglicky? Pretoze neviem dobre po slovensky ale mozno ze zacinam pisat' aj po slovensky na buduce:)I write in English as my Slovak is not good enough but maybe I start writing in Slovak soon. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSocietyBusinessSportPoliticsSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu